Ki az a fideszes háttérember, akinek a neve Magyar Péter állítólagos Rogán-jegyzőkönyvében is előkerül?

Német Szilvi

2025. július 11. 15:54


Dukász Magor többmilliárdos bevételt és több száz milliós profitot termelő cégei fontos szerepet játszhatnak a kormány digitális kampányaiban. A Lakmusz a Magyar Péter által közzétett iratról és arról is kérdezte Dukászt, hogy az ő irodájában járt-e nemrég Rogán Antal.

  • Június végén Rogán Antal is megfordult abban a Perc utcai irodaházban, ahol a Digitális Szuverenitás Központ (DISZK) működik. A Perc utca 8-ról korábban megírtuk, hogy a kormány új kommunikációs erőközpontja lett.
  • Most egy digitális kampánystratégiáról szóló, állítólagos Rogán-egyeztetés memójában tűnt fel a DISZK-et vezető Dukász Magor neve.
  • A memóról Magyar Péter állítja, hogy belülről jött, eredetéről és hitelességéről mást nem tudunk.
  • Ebben a cikkben bemutatjuk, mit lehet tudni Dukász Magorról, cégeiről és a kormányzati kommunikációban játszott szerepéről.
  • Videónkban megkérdeztük Dukásztól: találkozott-e Rogánnal, és kik az ügyfelei a Megafon és Origo szomszédságában működő, tavaly 3 milliárd forint bevételt termelő kommunikációs cégének.

Mentális térképezéstől digitális stratégiáig

A 2010-es évek elején még gondolatolvasó szoftverrel és mentális térképezéssel kísérletezett, mára a kormány digitális kampányainak egyik meghatározó szereplőjévé vált Dukász Magor erdélyi születésű informatikus, akit testvére révén családi kapcsolat fűz Gyürk András ex-Fidelitas-elnökhöz és Fidesz-EP-képviselőhöz.

Dukász neve sokak számára ismeretlenül csenghet, pedig 2016 és 2022 között ő volt a Fidesz digitális igazgatója. Ezalatt több kommunikációs céget is alapított. Az ő cégeit, a For The Win Kft.-t és a Digitális Szuverenitás Központ Kft.-t találtuk a Megafon körül, amikor a kormányközeli influenszerképző gazdasági hátterét kutattuk. Dukász szerepét a Megafonnál az is aláhúzza, hogy amikor 2022 októberében a Megafon egyik munkatársának írtunk, a válaszlevélben véletlenül őt is rajtahagyták a címzettek listáján.

Májusban a Lakmusz írta meg elsőként, hogy a Megafon telephelyet létesített az óbudai Perc utca 8. szám alatti irodaházban, ugyanott, ahol a Digitális Szuverenitás Központ is működik. Ezzel egy időben a szomszédos, függőhíddal összekötött épületbe költözött be a kormányközeli Origo szerkesztősége is.

A Fidesz új digitális kommunikációs projektje, a Harcosok Klubja (HK) indulása óta még élénkebb lett a forgalom az amúgy is zsúfolt óbudai központban. Az elmúlt egy hónapban kétszer is feltűnt a Perc utcában Orbán Viktor: a miniszterelnök június 12-én innen jelentkezett be élőben a HK közösségének szánt titkos adásban, majd július 7-én a Megafon-brandhez tartozó Patrióta YouTube-csatornának adott itt interjút. (A Patrióta stúdiója szintén ebben az irodaházban található). Június 27-én Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetiroda vezetője is felkereste az óbudai irodaházat a Telex videója szerint. Azt viszont nem tudjuk, mi járatban volt.

Július 7-én napvilágot látott egy dokumentum, amely ismét felveti a nyilvánosság előtt kevésbé ismert Dukász Magor szerepét a Fidesz kampánygépezetében. A memó eredete a mai napig nem tisztázott, cikkünkben azt mutatjuk be, ki hogyan reagált rá.

Mi ez a papír?

Magyar Péter, a Tisza Párt elnöke hétfő reggel a Facebookon tett közzé egy állítása szerint bennfentes forrásból származó dokumentumot, amely – elmondása szerint – „Rogán Antal egyik szűkkörű megbeszélésén” készült. A gépelt jegyzet leginkább egy belső memóra emlékeztet, és nagy vonalakban a Fidesz jövő évi választási kampányának digitális stratégiáját vázolja fel. Olyan kulcsszavak szerepelnek benne, mint a „digitális tér mérése” vagy a „digitális közhangulat befolyásolása”. A dokumentumban több alkalommal is felbukkan a Harcosok Klubja neve, ahogy a klub következő találkozójának, a következő Békemenetnek, vagy a 2026-os választásnak a feltételezett időpontját is tartalmazza a jegyzet. Magyar szerint a dokumentum kiszivárgása annak a jele, hogy ha már ilyen összefoglalók és információk is eljutnak a Tiszához, akkor „a Karmelitában is egyre többen várják a rendszerváltást”.

A kormány oldaláról elsőként Kocsis Máté, a Fidesz frakcióvezetője reagált. Közölte: a dokumentum egy „gépelt ákom-bákom”, és valóban van munkatervük, de az „nem így néz ki”.

Az iratról később a Miniszterelnöki Kabinetiroda is kommunikált: a 444 kérdésére azt írták, a minisztériumban nem készült ilyen jegyzőkönyv.

Jelek és értelmezések

Több szerkesztőség is megpróbálta feltárni a dokumentum eredetét, létrejöttének kontextusát – de erről semmilyen további, egyértelműen igazolt információt nem közölt egy lap sem. Így maradt a dokumentum látszólag sebtiben leírt mondatainak értelmezése, és az abban szereplő tulajdonnevek feltárása.

A jegyzet elsőként egy bizonyos Bartos Bencét említ, akinek a feladata a „digitális közösség építése-szervezése”. A gépelt jegyzet első oldalának majdnem felét teszi ki az, amiről Bartos Bence „beszélt”; vállalásainak felsorolása után a dokumentum szerint a „hibrid hadszíntérről” is volt gondolata.

A szerepleírásnak megfelelő Bartos Bencét azonban egy sajtóorgánum sem tudott beazonosítani.

A kormányközeli Index egy saját elmélettel rukkolt elő: egy Tyler Durden álnéven megjelent cikkükben azt állították, hogy a Magyar által közölt „dokumentumban” egyszerű elírás történt: a benne szereplő Bartos valójában Partos Bence lehet, ő ugyanis a Fidesz-közeli Transzparens Újságírásért Alapítvány alapítója. Az elmélet szerint ez azt mutatja, hogy a jegyzet nem belső kormányzati körökből szivárgott ki, hanem annak a nyoma, hogy egy külsős szereplő egy „rejtélyes nagy Facebook-projektbe” kezdett, amit „a legmagasabb szintekre” próbálnak eladni. (Ahogy a Telex-cikk is felvetette: az viszont nem világos, hogy ebben az esetben ki és hogyan írhatta el éppen a projektgazda nevét.)

A másik név: Dukász Magor

A szöveg egy másik nevet is említ, Dukász Magorét.

A neve a második gépelt oldal legalján bukkan fel, a következő szövegkörnyezetben:

Fotó: Magyar Péter Facebook-oldala

Ez a név lényegesen ismertebb, Dukász Magor tevékenységéről többet tudunk. 2022 óta a Fidesz volt digitális igazgatójaként hivatkoznak rá különböző kormánypárti rendezvényeken. Ugyanebben az évben keresztelte át korábbi cégét, a Middleware Kft.-t is a jóval ambiciózusabban hangzó Digitális Szuverenitás Központtá.

A vállalkozás tevékenysége sok szempontból hasonlít a Megafonéra, amellyel egy irodaházban működnik. Fontos különbség, hogy míg a Megafon – átláthatatlanul,, részben közpénzből – nonprofit cégként működik, a DISZK egy nyereségérdekelt cég. Nem is rossz hatásfokkal: tavaly 3 milliárd forint bevételt termelt, 2022-ben pedig a DISZK anyacégéből, a For The Win Kft.-ből közel 650 millió forint osztalékot vettek ki a tulajdonosok, Dukász és üzlettársa, Stibrányi Eszter.

Dukász cégei 2016 óta többször kaptak állami megbízásokat: korábban a For The Win Kft. intézte a Miniszterelnöki Kabinetiroda Facebook-hirdetéseit, az utóbbi időben már a DISZK neve bukkant fel Rogán Antal minisztériumának egyik állandó beszállítója, Balásy Gyula cégeinek alvállalkozójaként.

„Köztük és köztem van”

Dukászt július 10-én munkába menet személyesen kérdeztük arról, találkozott-e Rogán Antallal a Perc utcában, hogyan kerülhetett a neve a szóban forgó dokumentumra, és hogyan kommentálná, hogy a szöveg a „havi digitális értékelés” feladatot rendeli hozzá. A válasz szerint Dukásznak fogalma sincs, mi ez a papír, honnan jött és ki írta. Hozzátette: alapból gyanakvással kezel mindent, amit Magyar Péter a Facebook-oldalán megoszt. Megjegyezte, hogy számos ügyfélnek nyújt digitális stratégiát, de amit velük beszél, „az köztük és köztem van”.

Azt nem erősítette meg, de nem is tagadta, hogy június 27-i látogatásakor találkozott Rogán Antallal. Azt mondta, nem szükséges beszámolnia arról, kivel és mit egyeztet.

Kérdéseink után hozzátette: cégei bevételének csak kis szeletét teszik ki a kormányzati megrendelések, és arra biztatott, nézzünk körül a Digitális Szuverenitás Központ honlapján, ha kíváncsiak vagyunk a tevékenységükre.

Honlapjukon a cég tevékenységét valóban leírják pár általános mondatban, de megrendelőket vagy referenciamunkákat nem találtunk.

Érdekesség, hogy a cég 2023-as beszámolójában a bevételek között nemcsak hazai, hanem külföldi megrendelések is szerepelnek. Ezek lehetséges eredetéről Panyi Szabolcs írt a VSquare nevű hírlevelében, amely értesülései szerint a DISZK a szlovákiai választások idején Robert Fico digitális kampányát is segíthette.

Dukászt megkérdeztük erről, és arról is, milyen egyéb, nem kormányzati megrendelőkre utalt válaszában. Ha érkezik válasz, frissítjük a cikket.

A szerzőről

Német Szilvi

Német Szilvi

Újságíró, médiakutató. Az álhírek és a dezinformáció terjedését vizsgálja a közösségimédia-kutatás eszközeivel, valamint a technológiai platformok és a rejtőzködő médiaorgánumok szerepével foglalkozik.