A kormányt dicsérni, az ellenzéket szidni – így működött a köz-és kormánymédia a választási kampányban

Zöldi Blanka

2024. november 28. 18:45


Ezt a cikket 2024 novemberében írtuk.
A benne lévő információk azóta elavulhattak.

A Mérték Médiaelemző Műhely tartalomelemzéses kutatással vizsgálta meg 8 nagy elérésű médium több mint 2500 hírét. RTL és TV2, Népszava és Magyar Nemzet, Origo és 24.hu, közmédia – melyik mennyire elfogult?

Mennyire elfogultak a kormánypárti, és mennyire elfogultak a kormánnyal szemben kritikus médiumok? És ezt az olvasói megérzésen túl milyen tudományos, kutatói módszerekkel lehet kimutatni?

A Mérték Médiaelemző Műhely nemrég egy 100 oldalas tartalomelemzést publikált erről a témáról, amelyben 8 médium híreit vizsgálta meg, a következő csoportosításban:

  • magánkézben lévő kormánypárti médiumok (Magyar Nemzet, TV2 Tények, Origo),
  • magánkézben lévő kormánykritikus médiumok (Népszava, RTL Híradó, 24.hu),
  • közszolgálat (M1/Duna Híradó, Kossuth Rádió Déli Krónika).

A tartalomelemzést kétszer négyhetes időszakban végezték el, 2023 tavaszán és 2024 tavaszán. Utóbbi választási kampányidőszakra esett. A tanulmány egyik szerzője, Horváth Kata foglalja össze a legfontosabb eredményeket.

Címlapi kép: MTI/Koszticsák Szilárd

A szerzőről

Zöldi Blanka

Zöldi Blanka