A kormányt dicsérni, az ellenzéket szidni – így működött a köz-és kormánymédia a választási kampányban
Ezt a cikket 2024
novemberében írtuk.
A benne lévő
információk azóta elavulhattak.
A Mérték Médiaelemző Műhely tartalomelemzéses kutatással vizsgálta meg 8 nagy elérésű médium több mint 2500 hírét. RTL és TV2, Népszava és Magyar Nemzet, Origo és 24.hu, közmédia – melyik mennyire elfogult?
Mennyire elfogultak a kormánypárti, és mennyire elfogultak a kormánnyal szemben kritikus médiumok? És ezt az olvasói megérzésen túl milyen tudományos, kutatói módszerekkel lehet kimutatni?
A Mérték Médiaelemző Műhely nemrég egy 100 oldalas tartalomelemzést publikált erről a témáról, amelyben 8 médium híreit vizsgálta meg, a következő csoportosításban:
- magánkézben lévő kormánypárti médiumok (Magyar Nemzet, TV2 Tények, Origo),
- magánkézben lévő kormánykritikus médiumok (Népszava, RTL Híradó, 24.hu),
- közszolgálat (M1/Duna Híradó, Kossuth Rádió Déli Krónika).
A tartalomelemzést kétszer négyhetes időszakban végezték el, 2023 tavaszán és 2024 tavaszán. Utóbbi választási kampányidőszakra esett. A tanulmány egyik szerzője, Horváth Kata foglalja össze a legfontosabb eredményeket.
Címlapi kép: MTI/Koszticsák Szilárd
A szerzőről

Zöldi Blanka
Ajánlott cikkeink

Kamu halálhírrel próbálják megtámogatni a konteót, ami szerint Macron felesége férfinak született

Változtatott a Google a legújabb Magyar Péter-ellenes kampány besorolásán, így már látszik, mennyiért tolják az arcunkba
